Hoe effectief is sms-marketing?
Smstools

Hoe effectief is sms-marketing?

Hoe effectief is sms-marketing?

“Wat is de effectiviteit en het reactiepercentage van sms-marketing?” Online kan je tientallen lovende getuigenissen lezen van marketeers, ondernemers en bedrijven… Maar er wordt ons ook verteld dat we kritisch moeten zijn met alle informatie die we online kunnen vinden.

Twijfel je of sms-marketing iets is voor jouw onderneming? Laat ons je dan deze keer overtuigen, niet met lovende getuigenissen en verhalen, maar met cijfers die voor zichzelf spreken.

  • 98% van de sms’en worden geopend
  • 95% van de berichten worden gelezen binnen de 3 minuten
  • 75 % van de consumenten wil aanbiedingen ontvangen via sms
  • Mobiele aanbiedingen worden 10 keer meer ingewisseld dan aanbiedingen in print
  • 25% van de ondervraagden heeft een aankoop gemaakt naar aanleiding van een ontvangen sms
  • Ontvangers van een sms-aanbieding worden 40% sneller aangezet tot kopen

Dit zijn zeer mooie cijfers, maar let op, net zoals bij elk marketingkanaal en -medium, kunnen de resultaten verschillen van campagne tot campagne.

SMS versturen was nog nooit zo eenvoudig

Start vandaag met Smstools en verstuur SMS via onze SMS gateway API of SMS software



Er zijn echter bepaalde zaken dat het antwoordpercentage van je campagne kan beïnvloeden. Hier zijn enkele tips zodat ook jouw campagne een succes wordt:

- Start kort en krachtige
Trek onmiddellijk de aandacht met een korte en krachtige openingszin.

- Woordgebruik
Woorden zoals "snel, koop nu, het aanbod eindigt binnenkort" werken zeer stimulerend.

- Vertel wie je bent
Het is niet de bedoeling dat de ontvanger van het bericht moet raden wie je bent. Vermeld altijd duidelijk wie u bent en start met uw bedrijfsnaam. Wanneer ontvangers het bericht wantrouwen, loop je een groter risico op opt-outs. Overigens is het slecht voor je imago.

- De inhoud van je sms
Zorg ervoor dat de aanbieding of de deal wel degelijk interessant is voor je klanten. Leg ook duidelijk uit welke stappen ze moeten nemen om de aanbieding te claimen.

- Link altijd naar je website
Plaats optioneel een link in het bericht en zorg ervoor dat de link werkt.

- Maak het bericht relevant
Stuur de aanbieding alleen naar klanten die er mogelijk geïnteresseerd in kunnen zijn. Segmenteer je klantendatabase vooraleer je begint met een sms-campagne.
Beter 10 x een aanbieding naar 1000 geïnteresseerden sturen, dan 1 x een promotie voeren naar 10 000 ongeïnteresseerden.

- Let op wanneer u uw bericht stuurt
Stuur alleen sms’en uit op momenten dat klanten kunnen reageren. Het is belangrijk dat indien de klant reageert, je de vragen snel en correct kan beantwoorden. Stuur dus geen berichtjes na sluitingstijd.

Klinkt interessant? Probeer SMS marketing zelf eens. Maak hier je gratis proefaccount en verstuur vandaag nog je eerste sms sms marketing berichten!

Sms marketing effectiefSms, marketing, effectief
https://www.smstools.be/nl/blog/11/hoe-effectief-is-sms-marketing Hoe effectief is sms-marketing?

Hoe effectief is sms-marketing?

Hoe effectief is sms-marketing?
Smstools
Twijfelt u of sms-marketing iets is voor uw onderneming? Laat ons u dan deze keer overtuigen, niet met lovende getuigenissen en verhalen, maar met cijfers die voor zichzelf spreken.
5 van de 5 op basis van 2376 gebruikersbeoordelingen.
11 10011