Corona Update SMS communicatie direct opzetten voor uw bedrijf? Klik hier voor meer informatie of Bel +32 89 44 90 41 of email [email protected]

De sms is misschien voor sommige net zo gedateerd als het faxapparaat. Toch kan deze eenvoudige technologie u een voorsprong geven in de huidige e-commerce wereld waarin de kleine zelfstandige verdrongen wordt door de grote internetgiganten. Hoe kan sms u helpen? Simpel, de consument is veeleisender dan ooit en voor hun is het niet meer dan vanzelfsprekend dat hun winkelervaring soepel en probleemloos verloopt. Als er problemen zouden zijn willen ze een snelle oplossing. Sms kan u daarbij helpen.

3 Redenen waarom sms belangrijk is in E-commerce

1. Bied extra service dankzij sms
Of u nu werkt een wereldwijde multinational of een moedige start-u, de e-commerce wordt steeds complexer. Koopkracht en distributie zijn niet langer de beslissende voordelen, u moet andere manieren vinden om zich te onderscheiden van uw concurrenten. Via sms kunt u extra service bieden zoals updates, product- en klantenservice, … deze kleine berichtjes kunnen de winkelervaring en dus ook de -tevredenheid verbeteren, waardoor mensen naar uw onderneming terugkeren.


2. Voldoe aan de hedendaagse klantgerichte ervaring
U bent niet de enige aanbieder in de markt, zelfs als u lokaal de enige verkoper zou zijn van een bepaald product wil dat niet zeggen dat uw klant ergens anders in de wereld geen soortgelijk product kan vinden aan een misschien wel goedkopere prijs. Om klanten te overtuigen van uw kwaliteit, moet u meer bieden dan een slimme webshop of interessante blog.

De ervaring, beleving en service die u uw klanten aanbiedt is tegenwoordig zeker zo belangrijk. Een klant heeft namelijk vier keer meer kans om bij een concurrent een product te kopen als ze een probleem ervaren bij de service vergeleken met de prijs of het product. 55% van de consumenten geeft aan dat ze bereid zijn meer te betalen voor een betere winkelervaring en betere service.

Prijs is nog altijd belangrijk, maar het is lang niet meer de focus van de klant. Er wordt wel eens gezegd dat de klant koning is, maar tegenwoordig wil de klant zich ook echt een koning voelen in uw winkel. Snelle sms-updates en ondersteuning kunnen helpen om de winkelervaring te verbeteren.

3. Sms heeft tal van voordelen
Klantenservice: indien u ervoor kiest dat klanten kunnen reageren op uw sms’en, kunnen zij op een makkelijke manier communiceren met uw aftersalesteam.

Minder afleverproblemen: het hoge openingspercentage (98%) van sms’en zorgt ervoor dat vrijwel al uw klanten precies weten wanneer hun bestelling aankomt, in tegenstelling tot een gemiste e-mails.

Altijd beschikbaar: het is altijd mogelijk dat uw klanten op bepaalde momenten geen internetverbinding hebben. Indien u gebruik maakt van sms zullen uw berichten en notificaties altijd aankomen, zelfs al heeft de ontvanger op dat moment geen Wifi of 4G.

 

Hoe kunt u sms benutten in uw winkelervaring?
Sms is een kosteneffectieve en multifunctionele tool. Overweegt u sms te gebruiken om uw klanten op een snelle manier te beantwoorden en om notificaties en promoties te verzenden?
Start vandaag met het gebruik van SMS in uw klantenervaring en ontvang 5 gratis test credits

3 redenen sms-diensten ecommerce e commerceE-commerce
3 Redenen waarom sms belangrijk is in E-commerce
3 Redenen waarom sms belangrijk is in E-commerce
3 Redenen waarom sms belangrijk is in E-commerce
5 van de 5 op basis van 964 gebruikersbeoordelingen.

SMS SOFTWARE

SMS versturen en ontvangen via onze software


SMS GATEWAY API

Integratie tools voor ontwikkelaars


VOICE BERICHTEN

Versturen van text-to-speech voice berichten


VIRTUEEL SMS NUMMER

SMS berichten ontvangen via een virtueel mobiel nummer


SIM HOSTING

SMS berichten ontvangen via een SIM kaart hosting

Bulk SMS versturen was nog nooit zo gemakkelijk en efficiënt.

Begin vandaag met Smstools voor het versturen van Bulk SMS.