Door klanten aan te moedigen om te betalen, verhoog je eenvoudig de cashflow van je bedrijf in evenwicht brengen, je incassotarief verbeteren en de incassokosten verlagen. Hieronder vind je de belangrijkste voordelen van sms-communicatie voor incasso.
Bekijk onze sms-sjablonen voor incassoberichten die de officiële e-mails van incassobureaus repliceren en vertel ons wat je ervan vindt. De elementen tussen '[]' worden vervangen door persoonlijke elementen.
1. Kennisgeving
“Beste [KLANT], wij willen u eraan herinneren dat het bedrag van [BEDRAG] verschuldigd was op [DATUM]. Gelieve de betaling uiterlijk uit te voeren voor [VERVALDATUM] om verdere kosten te vermijden.”
2. 2de Aanmaning
“Beste [KLANT], we hebbe het bedrag van [BEDRAG] nog niet ontvangen dat verschuldigd was op [DATUM]. Indien uw betaling niet binnen de 7 dagen wordt ontvangen, zullen wij gerechtelijke stappen ondernemen. Wij dringen er op aan om de betaling uit te voeren”
3. Laatste herinnering
“Beste [KLANT], ondanks onze vorige herinneringen hebben wij de betaling nog steeds niet ontvangen. Tot onze spijt moeten wij u mededelen dat wij genoodzaakt zijn juridische stappen te ondernemen om de schuld terug te vorderen.”
4. Het informeren van de debiteur over juridische stappen
"Beste [KLANT], omdat u de schuld van [BEDRAG] niet heeft betaald, hebben wij uw zaak doorverwezen naar de rechter. U wordt door een officiële advocaat op de hoogte gebracht van de datum van de zitting.
5. Bedankt Bericht
“Beste [KLANT], uw betaling van [BEDRAG] is geaccepteerd. Uw schuld is vereffend. Dank u wel!”
Sms-incasso heeft vele voordelen. Als je klaar bent om deze strategieën voor je bedrijf te implementeren, neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen je graag verder!
Start vandaag nog met incasso SMS en krijg 5 gratis test credits!
Begin vandaag met Smstools voor het versturen van Bulk SMS.