Tips voor je sms-marketing tijdens en na Covid-19
Smstools

Tips voor je sms-marketing tijdens en na Covid-19

Het zijn onzekere tijden voor vele ondernemingen. Verstrengde maatregelen, noodgedwongen sluitingen maar vooral weinig perspectief. Vele bedrijven zitten met de handen in het haar en blijven bij de pakken zitten. Het kan echter anders: probeer al zo veel mogelijk voorbereidend werk te doen zodat je meteen in actie kunt schieten wanneer de situatie het toelaat. Ik heb enkele tips voor je sms-marketing tijdens en na Covid-19 opgelijst in dit artikel.

In lockdown:

Een goede voorbereiding is het halve werk!

Als je bedrijf verplicht moet sluiten tijdens Corona Crisis, moet je vooral niet bij de pakken blijven zitten. Ga proactief te werk en leg al de voorbereiding voor toekomstige campagnes. Zo kan je direct beginnen wanneer het kan. Hieronder vind je enkele zaken die je wél nog kunt doen.

    • Verzamel klantendata

Dit is zeer handig. Probeer in de tussentijd al klantgegevens los te weken die je meteen kunt gebruiken in betere tijden. Maak gebruik van een eenvoudig contactformulier en plaats dit op je website. Gebruikers kunnen zich hierop inschrijven met hun Gsm-nummer. Zo verlies je zeker geen tijd!

    • Werk voorbereidend campagnes uit

Als je al data hebt, kan je best al enkele sms-marketingcampagnes uitwerken. Zo kan je in betere tijden kort op de bal spelen en meteen uitpakken. Zo besteed je ‘noodgedwongen vrije tijd’ op een slimme manier.

    • Sms-marketing om online activiteiten te promoten

Een fysieke sluiting wilt niet altijd zeggen een staking van alle activiteiten. Vele bedrijven vonden zich zelf heruit en houden er nu zelfs een online aanpak op na. Ook hier kan sms-communicatie een belangrijke rol spelen. Je kan het inzetten voor het promoten van je diensten maar ook voor bevestigingsberichten, leveringsberichten, afhaalberichten.

 

Heropeningen:

Wanneer de overheid beslist dat heropeningen weer aan de orde zijn, kan je één van volgende campagne types lanceren. Mensen zullen nog sceptisch staan tegenover winkelbezoeken. Hoe druk is het daar? Volgen ze er de maatregelen? Speel daarop in met je sms-communicatie!

  1. Pro-actieve sms-berichten
    Wacht niet tot het laatste moment om klanten in te lichten over mogelijke wijzigingen inzake je openingsuren, afhaalmogelijkheden of levertijd. Het is best dat je klanten ruim op voorhand een informatief stuurt over een mogelijke wijziging. Je hoeft dit niet hard te maken. Wijs erop dat er MOGELIJKS wijzigingen zullen zijn en vermeldt zeker in je bericht dat je nog verder contact zult opnemen.  Best ook weten hoe je ze zal inlichten.

    Klanten verkiezen transparante communicatie. Als ze last-minute een sms’je ontvangen over effectieve wijzigingen, schudt dit ook hun planning door elkaar? Het gevolg? Een ontevreden klant.
     
  2. Back to business!
    Staat de overheid het weer toe om te heropenen? Goed nieuws! Maar laat je dit ook even aan je klanten weten? Een simpel sms-berichtje kan al wonderen doen!
    Gooi je het over een andere boeg? Is jouw bedrijf online aanwezig? Focus je nu op afhaal of leveringen?! Laat het je klanten weten.
     
  3. Sms-marketing
    Zet sms-communicatie in om verleidelijke promoties te communiceren. Een persoonlijk sms-berichtje met een promo incentive is een sterke trigger om extra winkelbezoeken te genereren.
     
  4. Extra service
    Is een klant geïnteresseerd in een item dat je niet meer op voorraad hebt? Geen zorgen. Vraag z’n gsm-nummer en bezorg de klant een berichtje wanneer het er wel weer is. Zo prikkel je opnieuw diens interesse. De klant houdt van persoonlijke service! 

Conclusie:
Zo, dit zijn onze voornaamste tips voor je sms-marketing tijdens en na Covid-19.
De Covid-19 pandemie is verre van een ideale situatie voor ondernemers. Maar blijf niet bij de pakken zitten. Focus op de zaken die je WEL kunt doen en die je zeker géén windeieren zullen leggen in de toekomst.

Maak hier een gratis testaccount en zet je sms-marketingcampagnes alvast klaar voor lancering!
REGISTREER

sms-marketing sms-communicatie voor en na covid-19sms-marketing, sms-communicatie, voor en na covid-19
https://www.smstools.be/nl/blog/42/tips-voor-je-sms-marketing-tijdens-en-na-covid-19 Tips voor je sms-marketing tijdens en na Covid-19

Tips voor je sms-marketing tijdens en na Covid-19

Tips voor je sms-marketing tijdens en na Covid-19
Smstools
Sms-communicatie tijdens en na Covid-19
5 van de 5 op basis van 1174 gebruikersbeoordelingen.
42 10042