Corona Update SMS communicatie direct opzetten voor uw bedrijf? Klik hier voor meer informatie of Bel +32 89 44 90 41 of email [email protected]

Hoe effectief is sms-marketing?

“Wat is de effectiviteit en het antwoordpercentage van sms-marketing?” Online kunt u tientallen lovende geruchten en getuigenissen horen van marketeers, ondernemers en bedrijven… Maar er wordt ons ook verteld dat we kritisch moeten zijn met alle informatie die we online kunnen vinden.

Twijfelt u of sms-marketing iets is voor uw onderneming? Laat ons u dan deze keer overtuigen, niet met lovende getuigenissen en verhalen, maar met cijfers die voor zichzelf spreken.

  • 98% van de sms’en worden geopend
  • 45% van deze sms’en worden beantwoord
  • 95% van de berichten worden gelezen binnen de 3 minuten
  • 75 % van de consumenten wil aanbiedingen ontvangen via sms
  • Mobiele aanbiedingen worden 10 keer meer ingewisseld dan aanbiedingen in print
  • 25% van de ondervraagden heeft een aankoop gemaakt naar aanleiding van een gekregen sms
  • Ontvangers van een smsaanbieding worden 40% sneller aangezet tot kopen dan mensen zonder sms

Dit zijn zeer mooie cijfers, maar we kunnen u helaas geen 100% zekerheid geven. Net zoals bij elk marketingkanaal en -medium, kunnen de resultaten en het succes verschillen van campagne tot campagne.

Er zijn echter bepaalde zaken dat het antwoordpercentage van uw campagne kan beïnvloeden. Hier zijn enkele tips zodat ook uw campagne een succes wordt:

- Start kort en krachtige
Trek onmiddellijk de aandacht met een kort en krachtige openingszin.

- Woordgebruik
Woorden zoals snel, koop nu, het aanbod eindigt binnenkort werken zeer stimulerend.

- Vertel wie u bent
Het is niet de bedoeling dat de ontvanger van het bericht moet raden wie u bent. Vermeld altijd duidelijk wie u bent en stel uw afzender ID in op uw bedrijfsnaam.

- De inhoud van uw sms
Zorg ervoor dat de aanbieding of de deal wel degelijk interessant is voor uw klanten en leg ook duidelijk uit welke stappen ze moeten nemen om de aanbieding te claimen.

- Link altijd naar uw website
Plaats altijd een link in uw bericht en zorg ervoor dat die link werkt.

- Maak het bericht relevant
Stuur de aanbieding alleen naar klanten die er mogelijk geïnteresseerd in kunnen zijn. Segmenteer u klantendatabase vooraleer u begint met een sms-campagne.

- Let op wanneer u uw bericht stuurt
Stuur alleen sms’en uit op momenten waarom u klanten kunnen reageren. Het is belangrijk dat indien de klant reageert, u hun vragen snel en correct kan beantwoorden. Stuur dus geen berichtjes na sluitingstijd.

Sms marketing effectief
Hoe effectief is sms-marketing?
Hoe effectief is sms-marketing?
Hoe effectief is sms-marketing?
5 van de 5 op basis van 993 gebruikersbeoordelingen.

SMS SOFTWARE

SMS versturen en ontvangen via onze software


SMS GATEWAY API

Integratie tools voor ontwikkelaars


VOICE BERICHTEN

Versturen van text-to-speech voice berichten


VIRTUEEL SMS NUMMER

SMS berichten ontvangen via een virtueel mobiel nummer


SIM HOSTING

SMS berichten ontvangen via een SIM kaart hosting

Bulk SMS versturen was nog nooit zo gemakkelijk en efficiënt.

Begin vandaag met Smstools voor het versturen van Bulk SMS.