Op welke manier en via welk kanaal kunnen we onze doelgroep het best benaderen? Dat is de vraag waar menig marketeer en zaakvoerder mee zit. Wij hebben het antwoord: sms-marketing. Sms-marketing is op dit moment één van de beste manieren om uw doelmarkt te bereiken. Doordat de mobiele markt sterk blijft groeien, bent u verzekerd van een snelle klikfrequentie en de kans dat uw bericht binnen 5 minuten wordt geopend. Ideaal om uw sales te stimuleren, maar ook om uw klantenservice te verbeteren.

Twijfelt u nog? Laat onze 4 tips u dan overtuigen:


1. Wanneer de nood hoog is.
ms-marketing is een ideale tool als u iets naar uw doelgroep wilt communiceren en wanneer er weinig tijd is of wanneer u wilt dat uw bericht op een relatief korte tijd gelezen wordt. Een sms-bericht wordt gemiddeld binnen de 3 à 5 minuten gelezen. Ideaal dus voor een reminder notificatie of in gevallen van crisiscommunicatie naar medewerkers.

4 tips om uw klantenservice te verbeteren via sms

2. Bied klanten een snelle manier om feedback te geven.
Sms-marketing leent zich perfect voor het vragen naar feedback. Klanten delen graag hun mening wanneer ze tevreden zijn over een product en jammer genoeg nog sneller als ze niet tevreden zijn over bepaalde aspecten van het product en/ of service. Sms-marketing biedt de mogelijkheid om feedback snel en probleemloos te kunnen delen zonder moeite, gewoon de link van uw enquête onderaan het bericht plakken. In onze real-time statistieken kunt u dan duidelijk zien hoeveel berichten er zijn gelezen en hoe vaak er op de link geklikt is.

3. Wees klaar om te reageren.
Een sms-bericht is niet alleen een zeer direct communicatiemiddel, klanten hebben ook het gevoel dat een sms-bericht flexibeler is dan het sturen van een e-mail of bellen naar een algemeen nummer.  Wanneer ze echter een sms sturen, verwachten ze een snel en duidelijk antwoord. Probeer dus altijd zo snel mogelijk te reageren op hun berichten.

Als het niet mogelijk is om 24/7 beschikbaar te zijn, vermeld dan duidelijk wanneer klanten uw klantendienst kunnen bereiken. Op die manier weten klanten wanneer ze een antwoord kunnen verwachten en vermijdt u onnodige irritatie en frustratie.

4. ondersteuning ook na de aankoop
De klantenreis stopt niet na de aankoop en dus ook uw relatie met de klant niet. Het is, in onze ogen, een absolute doodzonde om niet te investeren in een dienst-na-verkoop. Klanten moeten ook na een aankoop bij uw onderneming terecht kunnen. Via sms kunt u hen helpen het beste uit hun product of dienst te halen.

Wilt u sms-berichten gebruiken in uw klantenservice? Maak dan nu een GRATIS testaccount aan en ontvang 5 credits

 

4 tips om uw klantenservice te verbeteren via sms
4 tips om uw klantenservice te verbeteren via sms
4 tips om uw klantenservice te verbeteren via sms
5 van de 5 op basis van 557 gebruikersbeoordelingen.

SMS SOFTWARE

SMS versturen en ontvangen via onze software


SMS GATEWAY API

Integratie tools voor ontwikkelaars


VOICE BERICHTEN

Versturen van text-to-speech voice berichten


VIRTUEEL SMS NUMMER

SMS berichten ontvangen via een virtueel mobiel nummer


SIM HOSTING

SMS berichten ontvangen via een SIM kaart hosting

Bulk SMS versturen was nog nooit zo gemakkelijk en efficiënt.

Begin vandaag met Smstools voor het versturen van Bulk SMS.